معرفی بازی splinter cell conviction معرفی بازی splinter cell conviction
کلی متن و عکس و فیلم سرگرم کننده
تاریخ : یک شنبه 17 خرداد 1394
نویسنده : ایلیا ارغوان


 

بازي  "Splinter Cell : Conviction"بدون شك از بهترين بازي هاي شوتينگ سوم شخص است كه شايد بعضي هيچ بازي ديگري را قابل مقايسه با آن ندانند. بازي  "Splinter Cell : Conviction" در محيط هاي مختلف و با حضور دشمنان بعضا زياد رخ ميدهد كه شما به عنوان يك فرد انتقام جو در آن با انواع مبارزات روبرو ميشويد و مجبوريد حتي 10 تا 20 نفر را در يك محيط كوچك از پاي درآورديد.بعضي بازي  "Splinter Cell : Conviction" را نوعي تقليد از بازي Gears of War در نحوه Cover گرفتن و تيراندازي كردن ميدانند ولي بايد در جواب آنان گفت كه بازي "Splinter Cell : Conviction" از لحاظ مختلفي با بازيفوق متفاوت است. مثلا دشمنان Evil يا چيزي شبيه به آن نيستند يا حتي اسلحه ها هم اسلحه هايي خارق العاده با قدرتي شگفت انگيز (!) نيستند و سلاح هاي دستي (مثل انواع كلت) و سلاح هاي سازماني (مثل انواع مسلسل ها) و... را شامل ميشوند.به علاوه بازي در محي هاي مشخص و شهري -نه محيط هاي عجيب جنگلي- روي ميدهد...خلاصه بازي "Splinter Cell : Conviction" يكي از بهترين بازي هاي سوم شخص است كه فروش نسبتا خوبي هم داشت.
 


داستان :

داستان بازي بسيار جذاب طراحي شده است كه مختصري از آن را برايتان بيان ميكنم :

داستان بازي "Splinter Cell : Conviction" از ادامه نسخه قبل بازي يعني Double Agent است.بازي ادامه آنجاست كهSam Fisher در جزيره اي ناشناخته به دنبال قاتلان دخترش ميگشت و شما در ادامه اين مؤموريت با فراز و نشيبهاي زيادي مواجه ميشويد. يكي از دوستان Sam به نام Anna در ارتباط تلفني با سم به او ميگويد كه فردي قصد كشتن سم را دارد و سم به دنبال آن شخص با فردي به نام آندرهكوبين آشنا ميشود كه متوجه ميشود قاتل دختر او بوده است و سم در داستان جالب و زيباي داستان در ماجراهايي به دنبال او ميرود...در اصل مبناي داستان بازي "Splinter Cell : Conviction" جستجو و تعقيب و گريز سم با دشمنان است. داستان بازي به زيبايي روايت شده است و اين نشان دهنده هنر Tom Clancy در طراحي داستانهاي اكشن و ماجراجويانه است.به جرئت ميتوان گفت كه داستان خوب و غير قابل پيش بيني بازي كمك شاياني به نبوغ و ظهور بازي (يا بهتر بگم : سوپر بازي) "Splinter Cell : Conviction" كرده است.

 

گرافيك :

گرافيك بازي به شدت هنرمندانه و تقريبا بدون نقص طراحي شده است. شايد وقتي شما در menuي اول بازي قسمت Option را ميآوريد و خون يكي از دشمنانتان را روي هوا ميبينيد يا شايد وقتي در اوايل بازي از اتاق دختر كوچك و دوست داشتني تان بيرون مي آييد ، فردي به شما حمله ميكند ، شما او را به طرز هنرمندانه اي ميكشيد و خون او ساكن روي هوا ميماند تا شما دشمنانتان را با كليد Q مارك ميكنيد ؛ تصور كنيد كه با يك بازي خارق العاده از لحاظ گرافيكي رويرو هستيد.بايذ به عقيده و حسن نظر ما احسنت گفت! بازي از لحاظ گرافيكي به شدت كار شده و دقيق است. نور پردازي ها (در مواردي كه خورشيد حضور دارديا حتي لامپ هاي قوي شما را نشان ميدهند) بسيار ظريف طراحي شده است. سايه ها بدون نقص طراحي شده است و پخش رنگ به شدت عالي كار شده است. به علاوه شما در بازي تقريبا هيچ وقت افت فريم مشاهده نميكنيد و اين از نقاط قوت بازي است. وقتي شما در ميانه هاي بازي دوربين مادون قرمز خود را ميگيريد و با كليد Z از آن استفاده ميكنيد نقص گرافيكي به چشم نمي آيد و برعكس چيزي كه توجه شما را جلب ميكند يك طراحي عالي و يك گرافيك چشم نواز در محيطي تقريبا سياه-سفيد است. در كل ميتوان گفت كه گرافيك بازي "Splinter Cell : Conviction" به طور هوشمندانه و بسيار زيبا كار شده است.


صدا گذاري :

صداگذاري بازي نسبتا عالي كار شده است. صداي شليك ها به خوبي متناسب با نوع اسلحه است (برخلاف بعضي بازي ها مثل Toruk يا Farcry {البته به نظر من} يا حتي بازي هاي خوب و قابل ملاحظه اي مثل Sniper : Ghost Warrior ) مثلا كلت ها ، مسلسل ها ، شات گان ها و ساير سلاح ها دقيقا صداي خودشان را ميدهند. صداي شخصيت اول بازي يعني Sam Fisher بسيار خوب و هنرمندانه كار شده است و آهنگ ها هم دقيقا سر جاي خود و به موقع ، با افكت هايي جالب گذاشته شده اند. البته لازم به ذكر است كه صداي بعضي محيط ها كه بايد صداي مخصوص خود را داشته باشند مثل شهربازي يا رستوران كمي داراي نقص هستند و نگاه منتقدان را به سمت خود جلب كرده اند...



گيم پلي :

گيم پلي بازي بدون شك از بهترين گيم پلي ها در بازي هاي سالهاي اخير بوده كه به شدت نرم ، روان و دلچسب است.نحوه ي Cover گرفتن پشت مانع ها و اجسام و نحوه ي تير زدن از پشت آنها به طور عالي كار شده است به طوري كه بعيد نيست وقتي شما براي اولين بار بازي را انجام ميدهيد پاي ميز كامپيوترتان ميخ كوب كند (!) البته گيم پلي بازي داراي نقص هاي كمي هم نيست. مثلا هيچ وقت تيز كلت شما تمام نميشود كه اين از نكات عجيب و غريب بازي است(!) يا مثلا وقتي شما در پشت مانعي Cover ميگيريد تا قبل از اينكه تيري بزنيد و از پشت مانع خارج شويد هيچ تيري به شما اصابت نميكند كه اين نشان از تخريب پذيري پايين محيط (برخلاف بازيهايي نظير Battlefiel : Bad Company 2 ) است.البته هوش مصنوعي بازي به ميزاني قوي است كه نميگذارد شما براي مدت زيادي پشت صخره ها يا موانع براي خلاصي  از شر دشمنان Cover بگيريد و دشمنان يا با هجوم از اطراف و يا با انداختن نارنجك هاي متنوع (كه از نقاط قوت بازي است) شما را مجبور به ترك پناهگاه خود ميكنند(!) . به علاوه وقتي يك بار در بازي شكست ميخوريد و دوباره از اول چند قدم عقب تر شروع ميكنيد (اشاره به سيستم Chekpoint قوي بازي ) قطعا شگفت زده ميشويد چون دشمنانتان تماما مكان خود را عوض كرده و به شما اين اجازه را نميدهند كه به راحتي و با توجه به دور قبل بازيآنها را بزنيد (برخلاف بازي هايي مثل Battlefield : Bad Company 2 يا حتي Call of Duty : Modrn Warfer 2 ) . ضمنا نحوه Mark كردن دشمنان و كشتن آنها با يك كليد (E) هم قسمتي جالب از بازي را تشكيل ميدهد. به علاوه شما در اين بازي (به تقليد از بازي هاي قديمي تر) دوربين مادون قرمزي خواهيد داشت كه وقتي آنرا به كار مي اندازيد تمام دشمنانتان را تا فاصله معقولي با رنگ سفيد نمايش ميدهد. در ضمن بازي "Splinter Cell : Conviction" داراي درجه سختي هاي خوب و معقولي بري هر Gamerي است كه دوست دارد اين بازي را بازي كند. به هر حال و به صورت كلي بايد گفت كه گيم پلي بازي "Splinter Cell : Conviction" بسيار قدرتمند و منحصر به فرد طراحي شده و به شما حس جالبي را در كشتن دشمنانتان ميدهد.


نتيجه گيري :

با توجه به تمام اين تفاسير و نقص هاي انصافا محدود و انگشت شمار اين بازي (شايد به ميزان انگشتان يك دست) بايد گفت كه بازي "Splinter Cell : Conviction" بدون شك يكي از بهترين بازي هاي سالهاي اخير بود كه در تمام دنيا نگاه مخاطبان را به سوي خود جلب كرد.بازي "Splinter Cell : Conviction" از آن دسته بازي هايي است كه ميتواند هر فرد با هر سليقه اي را مجذوب خود كند. به شما توصيه ميشود اگر تا الان طعم cover گرفتن قهرمانانه Sam Fisher در پشت موانع را نچشيديد يا اگر لذت انتخاب دشمنان و به درك فرستادن تمامي آنها(!) با يك دكمه را درك نكرده ايد حتما بازي "Splinter Cell : Conviction" را براي يك بار هم كه شده بازي كنيد و از آن لذت ببريد...



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: نقد و بررسی splinter cell conviction ' بازی splinter cell conviction ' معرفی splinter cell conviction ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وب سایت من خوش امدید